Achtergrond
Heb jij ook niet geleerd hoe je social media kan inzetten en wat het voor je bedrijf kan doen? In de tijd dat ik massacommunicatie en PR aan de Universiteit van Utrecht studeerde bestond het fenomeen social media niet. De ervaring van het geven van communicatie advies die ik bij reclame- en PR-bureau’s heb opgedaan was dus TV, radio, print en activiteiten om producten/diensten in de markt te zetten.
Pas later heb ik me kunnen specialiseren in social media strategie door specifieke opleidingen te volgen en er veel mee te werken. Ik kan met recht zeggen dat ik weet waar ik het over heb en jou echt kan helpen.
Mijn onderwijsachtergrond (PABO) is bepalend voor de didactische werkwijze, die ik hanteer. Het achterhalen van het probleem en aanpassen aan het niveau van de deelnemer zijn van groot belang. Als je iets niet begrijpt, haak je namelijk af en dat is zeker niet de bedoeling! Ik neem je echt mee aan de hand en leg het in jouw tempo uit en laat het jezelf doen. Net als met koken: van het kijken hoe de ander kookt, leer je niet koken. Je zal het zelf moeten leren. Echter, als je koken niet leuk vindt, dan kan je dat ook door een ander laten doen of uit eten gaan. Bij mij werkt dat net zo: Ik kan het je leren of ik kan het voor jou doen en je ontzorgen.
Mijn missie
Tijdens mijn verschillende opleidingen werd mij steeds gevraagd: “Waarom doe je wat je doet?” en “Wat is je uiteindelijke doel?”. Dit heb ik altijd van die zweverige nonsense vragen gevonden dat ik daar nooit echt over na heb willen denken. Tot ik ging beseffen dat het je helpt om een bedrijf op te bouwen en dat alleen lukt als je er echt voor wilt gaan. Dat betekent dat je drijfveer van binnenuit moet komen, want anders kan je het niet volhouden.
Dus ben ik serieus gaan nadenken wat mijn visie en missie is, waar mijn hart sneller van gaat kloppen en wat ik na wil laten. Dat heb ik als volgt verwoord:
Ik, Marjolijn Cohen, ben een betrouwbare en solide basis voor mijn gezin.
Ik ben een teamspeler, die anderen op weg helpt om hun zaken te verbeteren.
Ik ben een netwerker, die zorgt voor een positieve sfeer, waardoor zowel persoonlijke als zakelijke groei mogelijk is.
Dit doe ik door kennis aan mensen over te dragen, zowel persoonlijk als via de digitale snelweg.