Boek:

‘In 10 stappen ideale klanten door social media’

door Marjolijn Cohen

Mijn allereerste fysieke boek ‘In 10 stappen ideale klanten door social media’ is vanaf nu te koop in de boekhandel en via managementboek.nl. Natuurlijk is het mogelijk om het boek ‘In 1o stappen ideale klanten door social media’ hier via mijn website te bestellen.

Dan schrijf ik er een persoonlijke boodschap in en signeer het boek natuurlijk!

 

Waarom dit boek?

Er bestaan natuurlijk al een heleboel boeken op het gebied van social media.

Dit boek is bedoeld voor ondernemers, die serieus met hun social media aan de slag willen. Regelmatig krijg ik vragen van ondernemers over hoe je social media effectief opzet. Zelf heb ik dit probleem in het begin ook ervaren en moeten leren. Het is heel herkenbaar dat je social media hapsnap inzet. Aan het eind van de dag bedenkt dat je nog geen bericht hebt geplaatst op je Facebook-pagina of op LinkedIn. Snel nog even doen, maar er zit geen strategisch plan achter.

Het idee om dit boek ‘In 10 stappen ideale klanten door social media’ te schrijven, is gaandeweg ontstaan. De behoefte van ondernemers is om een praktisch en helder (werk)boek te hebben om strategisch met social media aan de slag te gaan. Een handleiding met simpele stappen om beter zichtbaar te zijn en klanten aan te trekken.

Ik heb zoveel kennis in mijn hoofd, dat het logisch is het op papier te zetten. Vandaar dat ik de CONNECT-methode ontwikkeld heb om het overzichtelijk te maken. Deze methode heb ik in mijn boek als leidraad genomen.

Over de auteur

Marjolijn Cohen is social media strateeg en heeft haar bedrijf Connect-en-co in 2014 opgericht. Ze is gespecialiseerd in structuur aanbrengen en overzicht geven in het communicatieplan van de ondernemer.

Haar didactische ervaring tijdens haar PABO-opleiding helpt haar om problemen van de klant te achterhalen en inzichtelijk te maken voor de klant. Dit vindt zij van groot belang. Als je iets niet begrijpt, haak je namelijk af en dat is zeker niet de bedoeling! Zij neemt je echt aan de hand mee en legt het in jouw tempo uit en laat het je zelf doen.

Door haar universitaire studie Kunstgeschiedenis leert ze haar klanten visueel te denken en te kijken. Details versterken vaak het beeld en prikkelen de hersenen. Zo maak je potentiële klanten nieuwsgierig. Dat zorgt voor reactie en interactie.

Met haar advies-ervaring vanuit de reclame- en PR-wereld, haar studie Massacommunicatie & PR en later haar social mediaopleiding (daarvoor bestonden er geen social media) heeft Marjolijn een brede communicatie-achtergrond.

Ze ziet zichzelf als teamspeler en netwerker. Het is haar missie ondernemers op weg te helpen om zowel persoonlijk als zakelijk te groeien. Dit doet ze door kennis aan mensen door te geven, zowel persoonlijk als via de digitale snelweg.

Wat anderen over het boek zeggen:

Social media verandert continu en Marjolijn is altijd up to date!

Ik vind het altijd weer verrassend hoeveel tips zij in haar rugzak heeft.

Zo zit ook dit boek weer vol handige en eenvoudig toepasbare tips.

De 10 stappen geven houvast als je structureel social media wilt gaan inzetten om je ideale klant aan te trekken.

Hugo Bakker

Online Marketeer, 101werkvormen.nl en Expertcommunity

Het is een duidelijk boek met de structuur van 10 stappen naar je ideale klant op social media.

Opvallend is de CONNECT-methode (voor structuur en overzicht) die blijft hangen. Geen moeilijk vakjargon maar begrijpelijke taal waardoor het makkelijk te lezen is. Daarbij komt nog dat Marjolijn veel kennis heeft, die ze volop deelt met de stappen die te volgen zijn.

Door de praktijkvoorbeelden wordt het nog duidelijker. De opdrachten maken dat het een boek is waarbij je uitgedaagd wordt om het niet alleen te lezen, maar ook in praktijk te brengen voor je eigen onderneming.

Dus wil je jouw ideale klant aantrekken door social media dan is dit boek van Marjolijn echt een aanrader.

Elly Hak

Fotograaf, Elly Hak Fotografie

Marjolijn Cohen is er met dit boek in geslaagd om een compacte social media gids te schrijven. Haar CONNECT-methode is inzichtelijk, ze geeft toepasbare tips, schrijft toegankelijk en luchtig en geeft mij het idee dat ik dit ook kan. Prima boek!

Jeanet Bathoorn

Business Coach, Vrijheidsondernemer

Met haar CONNECT-METHODE helpt auteur Marjolijn Cohen al die overbelaste ondernemers en ook beginners om hun zaken excellent te structureren.

De stappen C ommuniceer, O nderzoek, N etwerk, N azorg, E xpertstatus, C ontent en T ips worden praktisch en duidelijk en met de nodige praktijkvoorbeelden uit haar netwerk besproken. Aan het eind van elk hoofdstuk volgt een opdracht. De ondernemer is dus vanaf de eerste stap al aan het structureren.

Nel Wagner

Bedenker Thuiskomertje

Marjolijn is duidelijk een zeer praktisch en doelgericht mens.

Het boek bevat veel handvatten om met social media zakelijk en strategisch aan de gang te gaan, als een werkboek. Er komen veel handige tips in voor waar ik nog niet van gehoord had.

Het boek is zo geschreven dat je niet kan wachten om ermee aan de slag te gaan. Een absolute aanrader!

Annette Molkenboer-Hamming

Oprichter TijdSparen, Stichting TijdSparen Nederland

Voordeel voor ondernemers!

Ondernemers kunnen het boek opgeven als studieboek. En natuurlijk de BTW aftrekken.

Het boek kost maar €17,50 (inclusief BTW), dus €16,06 (exclusief BTW)!!
Doen zou ik zeggen.

Als copywriter en schrijfcoach laat ik veel van me horen. Ook op sociale media. Zou ik dan wel iets kunnen opsteken van het boek ‘In 10 stappen ideale klanten door sociale media’ was de vraag?

Ja dus.

De CONNECT-methode van Marjolijn helpt je om je sociale media te structureren zodat je tijd en energie bespaart. Zo raadt ze aan om een netwerkdoel te formuleren voor je contacten op sociale media, een mix van vier soorten boodschappen in te zetten en geeft ze een handig overzicht van mediaplanningstools.

Het boek is vlot geschreven, praktisch opgezet en geeft je zin om meer te doen met sociale media. Dit is het stappenplan dat ik zou willen gehad hebben toen ik pas startte met sociale media.

Het zou me veel gis- en testwerk hebben bespaard. Voor mensen die wel al actief zijn op sociale media zet het boek je weer op scherp.

Ik ben dus een fan.

Katleen van Landschoot

Copywriter, De Schrijfcoach

Ik heb, als kleine zelfstandige, heel veel gehad (en nog steeds) aan het compacte, duidelijk geschreven boek ‘In 10 stappen ideale klanten door social media’ Voor niet Linkedin specialisten een must, voor ervaren LinkedIn gebruikers vast ook een handig naslagwerk!

Florine van Dusseldorp

Werving- en selectiecoach, Flodus

Een praktisch en goed leesbaar boek. Veel informatie en tips, ik kon meteen aan het werk met mijn LinkedIn profiel, hoe mij beter te profileren!

Voor een beginnend ondernemer op social media vind ik het een aanrader, de opdrachten en voorbeelden geven net dat zetje dat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat je ook daadwerkelijk aan de slag gaat.

Anneke Habes

Financieringsspecialist Rabobank, Klant & Sales Support Midden-Nederland

Een must voor iedere ondernemer die op zoek is naar een succesvolle contentstrategie.

Het neemt je in 10 hoofdstukken mee met praktijkvoorbeelden en praktische tips.

Social media marketing is niet meer moeilijk, maar leuk na het lezen van dit boek en de basis voor je content- en communicatiestrategie. Maar je moet natuurlijk wel weten hoe het werkt. Met haar 10-stappen-plan helpt Marjolijn Cohen, social media marketingexpert, je op weg. Ze laat zien hoe je als ondernemer een hoog bereik kunt creëren, je naamsbekendheid kunt vergroten en nieuwe klanten kunt werven. Met weinig kosten en zonder al te veel moeite.

Ine Toet

Waarderings- en Onderhandelingsexpert IT , IT Consultancy

Volg mij ook op Facebook, omdat ik daar veel tips & tricks en ontwikkelingen op het gebied van social media deel. Klik hier:

Facebook

Pin It on Pinterest

Share This